Wil je ook meedoen aan HeelHaarlemmermeer en bijdragen aan het verduurzamen van onze eigen omgeving? Dat kan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld door het delen van de video’s via social media. Door je eigen verhaal te vertellen en te delen. Of door zelf iets op te starten. En iedereen over jouw verhaal te laten weten.
Heb of ken je een goed verhaal dat je kwijt wilt? Vertel het ons via dit formulier.
Spelregels voor de redactie
- De redactie van HeelHaarlemmermeer is onafhankelijk en selecteert de verhalen die worden verteld.
- Ieder verhaal gaat over een concreet initiatief c.q. een set van initiatieven dat verduurzaming binnen Haarlemmermeer beoogt.
- We streven naar een brede selectie van verhalen;
o Over zoveel mogelijk SDG’s.
o Verspreid door Haarlemmermeer.
o Vanuit verschillende perspectieven (bedrijven, burgers, gemeente, onderwijs, maatschappelijke organisaties, et cetera). - De mensen staan centraal in het verhaal. Zij wonen en/of werken en/of leren in Haarlemmermeer.
- Het verhaal dat we vertellen wordt gemaakt in overleg met de betreffende persoon/organisatie. Na hun akkoord plaatsen we het verhaal.
- De tone of voice is altijd positief. Per verhaal vieren we wat er gebeurt. We geven geen kritiek op anderen.
- We maken geen reclame. Ons primaire doel is duurzame initiatieven beter zichtbaar te maken. Wel kunnen deze initiatieven ook bij commerciële partijen plaatsvinden.
Spelregels voor verhalenvertellers
- Je onderschrijft het idee en doel van HeelHaarlemmermeer, inclusief de spelregels voor de redactie.
- Je helpt ons waar mogelijk aan bestaand foto- en videomateriaal voor het vertellen van je verhaal en geeft ons hiervoor het gebruiksrecht.
- Je deelt jouw verhaal en zoveel mogelijk verhalen van anderen via je eigen (social) media kanalen.
- Je staat open voor het beantwoorden van vragen van publiek dat jouw verhaal heeft gezien.
Toolkit voor verhalenvertellers
- Je ontvangt het logo, een stukje tekst en een aantal flyers die je kunt gebruiken om je deelname aan de campagne toe te lichten in je eigen omgeving en zo mogelijk in je eigen media.
- De video of het bericht dat we over je maken, kun je zelf ook gebruiken (graag zelfs!).